perjantai 8. marraskuuta 2013

Working

En ole ehtinyt edes blogia päivittämään, kun olen ollut niin kiireinen töiden kanssa. Aloitin työt siisn North Tees and Hartlepool nimisessä sairaalassa maanantaina. Minulle oltiin etukäteen kerrottu, että menen hengitysosastolle töihin, mutta maanantaina minulle selvisi, että menenkin gastrolle töihin. Osasto ei ole kirurginen vaan enemmänkin sisätautiosaston tyyppinen. 

North Tees oli ennen oma sairaala ja Hartlepoolissa oli oma sairaalansa. Nyt nämä kaksi ovat kuitenkin yhdistyneet ja siksi työpaikkojakin on niin runsaasti kyseisessä sairaalassa tarjolla. Meidänkin osasto pyörii tällä hetkellä vajaalla miehityksellä, eli tarvetta sairaanhoitajille todellakin on.

Osastollamme saa valita tekeekö kahdekasan tunnin mittaisia työpäiviä vai kahdentoista tunnin työpäiviä. Perehdytyksen ajan minä teen normaalia kahdeksan tunnin päivää, mutta perehdytyksen jälkeen saan valita näistä kahdesta. Kaiken ollessa täysin uutta tuntuvat työpäivät erittäin raskailta. Päivän päätteeksi olen joko mennyt suoraan nukkumaan (iltavuoron jälkeen) tai makoillut sohvalla kunnes olen mennyt nukkumaan (aamuvuoron jälkeen). Vieras kieli, vieraat ihmiset ja täysin erillainen työskentelytapa on vienyt minusta kaikki mehut tällä viikolla. Uuden työn aloittaminen on aina raskasta, mutta tämä.... Huh huh.

Olen ollut nyt töissä kolme päivää ja viikonloppuna menen taas töihin. Olen saanut henkilökunta-lätkän ja lunastanut oikeuden pysäköidä henkilökunnan parkkipaikalle. Siinä kuta kuinkin saldoni tai saavutukseni kolmen työpäivän jälkeen. Opin koko ajan lisää, mutta henkilökunnan vaje ja vieras kieli tekee tästä oppimisesta kyllä erittäin haastavaa. Fiilikset ovat kuitenkin pääsääntöisesti positiivisia ja ensi viikolla jo varmasti työskentely tuntuu jo vähän helpommalta. 

Nyt rentoutumaan ennen viikonlopun työrupeamaa :)



-Tiina


3 kommenttia:

  1. Tsemppiä misu! <3 Onneksi oot kovan luokan osaaja ja terveydenalan ammattilainen, niin hanskaat kovatkin haasteet. ;-) Haleja ja pusuja!!! <3

    VastaaPoista
  2. Ihanaa lukea muiden sairaanhoitajien juttuja Englannista! Tsemppia!!!

    VastaaPoista
  3. Kiitos paljon. Yritäm tsempata tän blogin kanssa ja päivittää tätä taas aktiivisemmin :)

    VastaaPoista